Trammer - blogerska tłuszcza Trammer - blogerska tłuszcza
2393
BLOG

Amstern, S24, sprawa polska

Trammer - blogerska tłuszcza Trammer - blogerska tłuszcza Rozmaitości Obserwuj notkę 288

Nie wiem czy warto zawracać ewentualnym czytelnikom głowę sprawą lokalną, salonową - czyli dotyczącą S24. Ale chyba i ta sprawa zawiera elementy ogólne. Otóż wiele koleżanek i kolegów z S24 ma Amsterna za ucieleśnienie czegoś w rodzaju Niemca polakożercy, kogoś, kto swymi komentarzami głęboko obraża Polaków i, w związku z tym, nie szczędzą mu wyzwisk, z których "Szwab" należy do łagodnych. Jeśli Amstern komentuje jakiś mój tekst, to ja, bardzo często z nim nie zgadzając się, dyskutuję z nim. Za to spotykają mnie "represje". Np ktoś, kogo lubię i cenię, pisze, iż jeśli nadal nie będę wyrzucał  komentarzy Amsterna od siebie, to on więcej u mnie komentować nie będzie i nie chce, bym ja komentował u niego czy u niej. Gdy powołuję sie na wolność słowa, to ten ktoś pisze, bym nie "zawracał głowy tą wolnością słowa" itd. Nie mam się za pachołka Niemiec i Niemców ani nawet za germanofila, niekiedy zajmuje wręcz przeciwną postawę. Gdyby Amstern pisał do mnie np "Ty polski chuju", gdyby wychwalał hitleryzm czy coś takiego, to oczywiście, że bym go zbanował albo nawet pojechał bym do Niemiec i wybił mu okno czy coś takiego. Ale w moim odczuciu Amstern ani nie wychwala Hitlera, ani nie jest antypolski, choć jest uparty i bywa niegrzeczny, tylko przedstawia swój punkt widzenia. Często pisze prawdę, ale prawdę dla Polaków niemiłą, co niektórzy odczuwają jako antypolskość. Można oczywiście wychodzić z założenia, że w związku z tym, co Niemcy wyrządzili Polsce, taktownemu Niemcowi nie wypada kwestionować polskich świetości  czy wytykać Polakom jakichś ich wad, ale ich wytykanie, jeżeli rzeczywiście istnieją, choć nietaktowne i  boli, może być przydatne. Dalej: wiele rzeczy "niemiłych' wobec Niemców w Polsce czy wobec Mazurów, Ślązaków itd było dziełem komunistów, i to w zasadzie sowieckich. Pomimo tego, ci sami ludzie, którzy słusznie mają komunizm za potworność, oburzaja sie, gdy Amstern o nich pisze i nie biora tego za antykomunizm, tylko za antypolskość. Za pozwoleniem: Komunizm, do tego sowiecki, to z całą pewnością nie polskość, choc bywali Polacy komuniści i sługusy komunizmu. Jeżeli ktoś uważa, że Niemcy (czy Rosja) zagrażają nam czy nas wyzyskują, to trzeba działać, by tym zagrożeniom przeciwdziałać, działanie polegające na nazywaniu Amsterna Szwabem czy mendą nie są skuteczne. Ja w każdym razie Amsterna banować nie zamierzam i przypuszczam, że duchowo jest on w czymś rodzaju Niemco-Polaka, skoro tak chętnie i po polsku wciąz dyskutuje z Polakami. Jeśli jednak za to nie będę już miał komentatorów,i tylko Amstern mi za jedynego komentatora zostanie, to nie jego, tylko po prostu sam siebie z S24 chetnie usunę, bo po co denerwować rodaków.

Nie banuję. Kłótnie na blogach, obrzucanie się uszczypliwościami itd - mam za nudne, nierozwijające.Blog prócz tekstów na różne tematy, zawiera także liczne teksty - ze zdjęciami - krajoznawczo-turystyczne, propagujące mniej znane, a ciekawe, rejony Polski.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości