Rys. J.Trammer. Nieistniejąca część mieszkalna młyna w Goliźnie nad Mienią (dopływ Świdra).
Rys. J.Trammer. Nieistniejąca część mieszkalna młyna w Goliźnie nad Mienią (dopływ Świdra).
Trammer - blogerska tłuszcza Trammer - blogerska tłuszcza
1201
BLOG

Uratowałem mnóstwo domów

Trammer - blogerska tłuszcza Trammer - blogerska tłuszcza Kultura Obserwuj notkę 23

Kiedyś lubiłem rysować domki, szopy - nierzadko opuszczone. Ale okazało się, że gdy taki budyneczek narysuję, to po jakimś czasie jest on spalony, rozwalony czy rozebrany. Dotarło do mnie, że jest taka prawidłowość, iż  narysowanie przynosi tym obiektom nieszczęście, powoduje ich zniszczenie. Jeszcze się najpierw wahałem czy nie wnioskuję zabobonnie, jak ciemnogród. Więc obmyśliłem jeszcze test naukowy. Był u nas na Mazowszu dawniej malarz Chełmoński (ur. w Boczkach k. Łowicza), malował również chaty, np w okolicach Kuklówki. Wziałem pod pachę jego album i pojechałem do Kuklówki, gdzie on malował chaty ze strzechami. Schodziłem calą okolicę. Ani jedna chata namalowana przez Chełmońskiego nie zachowała się! Odtąd już nie rysuję domków. Choć brak mi dawnej przyjemności, bardzo się cieszę. Bo ile domków musiałem uratować ich nie rysując.

Zobacz galerię zdjęć:

Rys. J.Trammer.Szopa na siano na łąkach nad Pilicą.Podobne są  w Ceranowie (Podlasie)i dalej na E na łąkach Morgi koło Zaleszan.
Rys. J.Trammer.Szopa na siano na łąkach nad Pilicą.Podobne są  w Ceranowie (Podlasie)i dalej na E na łąkach Morgi koło Zaleszan. Rys. J.Trammer. Nieistniejący już dom mieszkalny w Warszawie. Foto: Krzysztof Bińka, Boczki koło Łowicza - miejsce urodzin Józefa Chełmońskiego

Nie banuję. Kłótnie na blogach, obrzucanie się uszczypliwościami itd - mam za nudne, nierozwijające.Blog prócz tekstów na różne tematy, zawiera także liczne teksty - ze zdjęciami - krajoznawczo-turystyczne, propagujące mniej znane, a ciekawe, rejony Polski.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura